Tisdag 11/8 Biceps + Rygg

Detta blogginlägg kommer vittna till min hängivenhet och hur man kanske egentligen borde träna när man väl är på gymmet.

Jag är hemma och sitter i lika mycket kläder som barnen på gatan i Tanzania har i sin garderob och kollar på klockan. Till min förskräckelse visar den digitala klockan, som under många morgonar fått ta emot väldigt mycket stryk (kanske därför den till slut gav tillbaks), 15.00. Klockslaget 15.00 kanske inte säger allt för mycket för den oinsatte läsaren. Men om man lägger till omständigheter så som att jag ska med 16.02 tåget i huddinge c för att fika inne i stan och DESSFÖRINNAN ska hinna med att svänga förbi Friskis & Svettis för veckans favoritpass Rygg & BICEPS, så förstår nog de flesta att det blir JÄVLIGT tight med tiden.

Som tur är, är jag inte den som bangar för en utmaningen. Så jag slänger ner all materiell som erfordras för gym + fika i stan och hoppar på min stålhäst (läs cykel).

Klockan 15.10 är jag utanför F&S och klarar av 3 Bicepsövningar och 3 Ryggövningar utan någon nämndvärd vila på 30 minuter.
Och till min förvåning är jag väldigt trött och har ett jävligt skönt superpump i de drabbade muskelgrupperna. Normalt sett hade detta pass troligtvis tagit runt 50-60 minuter, alltså kapade jag ungefär halva tiden och jag lämnade gymmet efter en snabb iskall dusch med en bra känsla i kroppen.

Dock slutar inte äventyret där.
Det var ju ett tåg som skulle passas också. Mitt i mitt lyckorus över det väl genomförda träningspasset så inser jag att klockan står på 15.55. Som den snabbe matematikern jag är så räknade jag ut på mindre än en minut att jag hade 7 minuter på mig till tåget. Så det blev språngmarsch mot Huddinge C och helt röd i ansiktet och flämtandes som om man bedrivit kaninsex i 3 timmar så hann jag PRECIIIIIIIIIIS med tåget.

Sagan fick således ett lyckligt slut!  (vilken tur då det finns väldigt många unga läsare på denna blogg)

Nedan följer 30 minuterspasset som jag väljer att kalla "SuperpumpsRAKETEN"

1. Övning: Preacher Curl
    Muskel: Biceps
    Viktor: 12,5x10, 20x10, 30x8, 30x8

2. Övning: Sittande Hantel Curl
    Muskel: Biceps
    Viktor: 15x8, 17,5x8, 15x8

3. Övning: Cablestång
    Muskel: Biceps
    Viktor: 35x10, 50x8, 45x8

4. Övning: Ryggdrag
    Muskel: Rygg
    Viktor: 9x10, 12x8, 14x8, 12x8



5. Övning: Chinsmaskin
    Muskel: Rygg
    Viktor: 30x8, 50x12, 45x10



6. Övning: Rygglyft
    Muskel: Ländrygg
    Viktor: 0x12, 10x12, 15x10, 10x12


Det var allt som hände i atletisk väg i tisdags! Catch ya laaaaater playah!



Kommentarer
Postat av: Anonym

ISKALL dusch?? Du duschade ju aldrig.

"Bedrivit kaninsex"? Är det de bästa liknelserna du finner? Sluta försöka använda något så motsägande gammaldags tillsammans med ett så modernt, primitivt och påhittat verb. BAD thing on the top of your head.

2009-08-12 @ 19:41:47
Postat av: Viktor

För det första LUDVIG var du inte där i TISDAGS, som inlägget handlar om. För det andra så har jag en läsarkrets som sträcker sig från 3-75 år. Således kan jag med gott samvete blanda ungdomlig slang med klassiker från den gamla goda tiden i en enda stor och härlig gryta.



Tack för att du läser förresten!

2009-08-13 @ 00:32:32
URL: http://vemvaresomfuckingtranade.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0